kisah benar :)

iloveyou
KISAH BENAR :) *untuk sukasuka *
sebenara nye saya pun suka macam tu :)






Kalau umur aku agak-agak budak-budak zaman sekarang?
 Rasanya yelah  kot. Sebab kalau pergi kedai tokey kedai akan tanya
 " Ya, adik mau cari apa?"

Budak-budak zaman sekarang dah up to date.
 I-phone buat pakai pergi sekolah untuk menayang sahaja.

Kalau aku lah, ada telefon yang boleh hantar mesej + call + mp3 player pun sudah puas hati.
 Tak perlu ada touch screen atau apa-apa kejadah. 
Tapi mungkin satu hari aku pun akan pakai jugak. dah jadi keperluan.
Memory 2GB untuk lagu sahaja dalam phone aku. Item lain minta maaf.

Yang aku nak highlightkan dengan budak-budak yang baru nak naik sebenarnya adalah trend penggunaan DSLR kamera.
Padahal bila tanya tentang ilmu-ilmu photography? Menatang haram pun tak tahu.
Ini semua sebab budak-budak ini nampak benda ni cool.
 Jadi boleh jadikan trend. Siapa tak ada kau kolot.
Sama sangat dengan waktu Indie naik dulu. Sekarang? Sunyi sepi.
 Tak banyak yang aku dengar. Aku pun ikut jugak dulu. 
Tapi sebelum benda-benda ini jadi trend la.
Kukubesi pernah kata kepada orang-orang yang ada kamera DSLR.
 Dia tak suka sesiapa yang hanya ikutkan trend dan nak nampak cool dengan kamera DSLR.
Dan dia jugak pernah kata yang dia tak kisah kalau photographer
 sampah yang hanya mau fikir cool, give up dalam photography
Tapi dia rasa sayang kalau yang berbakat give up.



*benda ni semua tiada unsur perli . anda sendiri boleh menilai dan
 fikir sama ada kata kata si gedik betul atau tidak .


No comments:

Post a Comment

comment ya !