i miss you mama

ASSALAMUALAIKUM

After habis jea game softball daerah tu , bukak phone sekejap . 
then tengok have one new received message .
klik untu tumbesaran .
( aku memang lost bab melukis ni )

aku diam buat seketika ... tiba-tiba air mata dengan laju mengalir .
aku pun tak faham kenape. memang aku rase bersalah dengan mama .
last jumpe mama . tu pun time dye nak rushing pergi kerja . haihh .
nak balik . tapi papa tak kasi . redha jelah . text dengan kakak .
tanye perkembangan mama . doktor cakap mama kene tibi .
and one family kene pergi check dekat klinik . x-ray terus . 
aku sorang je tak payah . sebab aku jarng ade dekat rumah .

AFTER QIAMULAI .

Hati rasa lain , tak macam selalu . macam ada yang serba tak kena .
aku risau ......
lepas habis je program tu . terus naik dorm . then text kakak .
lagi sekali . jantung aku rase macam nak gugur . baru jea malam tu .
before qiamulai , call mama . borak-borak dengan dye .
then kakak cakap . mama kene oprate . paru-paru dye masuk angin .
air mata sekali lagi menitik buat kali yang kedua .
rindu yang membuak-buak kuasai diri aku .
mama . mama . mama .

BALIK RUMAH 

Dalam kereta , papa tunjuk pic mama yang dah tak macam mama .
mama sekarang dah kurus . dekat badan dye penuh dengan wayar .
tangan mama lebam . sebab masuk air . haiih .
boleh aku gantikan tempat mama ?
sampai dekat rumah . aku terasa sunyi , macam rumah org lain yang aku masuk ,
aku seorang diri . kalau tak . ade orang yang sambut aku balik .
kali ini . aku ber azam. tak nak menangis .
hati kena kuat ! sebab kita masih ada mama lagi . satu ujian .




No comments:

Post a Comment

comment ya !