Suara hati merdu sayu

Assalamualaikum ,

Dalam hidup mesti ada masa gembira, ada masa sedih dan taktahu apa perasaan kita. Hati siapa yang suka dipermainkan. Hati siapa yang suka diperlekehkan. Dari hati naik ke mata .Dari mata naik ke kepala . Siapa tahu mata yang selama ni jadi saksi untuk melihat semua perkara yang berlaku . Siapa tahu kepala ni makin lama menjadi semakin amat berat untuk fikirkan hal remeh, hal berat . Mungkin akan datangnya sakit kanser otak, kekurangan darah , darah tinggi , sakit jantung .

Dalam hidup manusia ada tahap kesabarannya . Ada batas pergaulannya . Jangan mengharapkan seseorang itu pandai & tahu fikir tahap mana kesabaran kita . Dia hanya akan fikir kan diri dia . Perasaan ini tak boleh dibuat main . Jangan jadikan alasan sebagai satu langkah lepaskan diri untuk kita katakan kepada dia .

Perempuan ini hatinya lembut. Mereka perlu dijaga dan dibelai bukan untuk dipermainkan . Memang akan ada yang kata perempuan hanya tahu "queen control" lelaki , dengarlah wahai sang pujangga perempuan yang sedemikian lah perempuan yang sangat sayangkan hubungannya . Jangan rasa terikat , kerana perempuan itulah yang mencuba untuk membantu kita mengubah persepsi kita . Malahan, berterima kasihlah kepada mereka .

Awak, saya mohon cuma satu dari awak . Tolong jaga gadis yang bersama awak . Jaga hati dia Awak jujur dengan dia . Cerita semuanya dengan dia . Dialah yang akan membantu awak .
Awak awak awak awak ...
Allah maha mengetahui akan isi hati hambanya , Allah maha berkuasa menentukan jodoh hambanya . Allah maha melihat segala perbuatan kita . Allah sentiasa disisi hambanya ketika sedih mahu pun senang . Allah memberikan ujian yang setaraf dengan kemampuan kita .

Ya allah , jika dia benar untukku satu kan lah hatinya dengan hatiku . Amin .

2 comments:

comment ya !